Практичний психолог

Мельник Наталіїя Володимирівна.

 

Освіта: Херсонськи Гуманітарний Інститут 2000р.

повна вища освіта за спеціальністю «Загальна психологія»

Кваліфікація – спеціаліст з психології

Педагогічний стаж – 28 років, на посаді психолога  13 років.

Професійне кредо: «Відкривати в людях добрі і гарні риси, навіть, якщо вони роблять усе,

щоб їх приховати».

Тема, над якою працює психологічна служба:

« Використання арттерапевтичних методів для подолання негативних емоційних проявів».

Психолог в дитсадку

     Як часто в батьків виникають питання про виховання? Щодня? Ні, напевно, ще частіше. І багато мам і тат опиняються сам на сам зі своїми проблемами. Справді, що робити, якщо малюк регулярно влаштовує істерики, або гризе нігті, або боїться темряви?…

Кожна дитина унікальна, особлива. Більше того, кожна ситуація теж по особливому нестандартна. І батьки мають усвідомлювати, з якою проблемою вони спроможні впоратися самостійно, а із чим потрібно все ж таки звернутися до фахівця.

Чомусь існує якесь упередження,що до психолога потрібно йти тільки в тому випадку, якщо ситуація зовсім критична. Мовляв, психолог нам не тільки потрібний, у нас дитина нормальна, просто вередує, як усі.

Батьки найчастіше бачать тільки свою дитину, а психолог працює з багатьма дітьми, і йому простіше побачити та порівняти особливості поведінки Вашої дитини з іншими малятами. Батьки, як правило, вчаться виховувати дітей на власних помилках, не маючи відповідної підготовки. Але іноді, помиляючись, ми робимо боляче малюкові, залишаючи слід у його душі на багато років.

Щоб не наробити помилок, варто спробувати вибудувати свою власну педагогіку або звернутися до психолога. Майте на увазі те, що серед психологів теж є фахівці різного профілю. Є сімейні психологи. Вони допоможуть Вам у розв’язанні сімейних конфліктів, гармонізують подружні стосунки. Але ж саме від гармонії в родині залежить духовне здоров’я Вашого малюка.

Дитячі психологи допоможуть Вам відповісти на питання про дитячу поведінку, скорегувати Ваш підхід до дитини, придумають і підкажуть, як краще діяти в певній ситуації. Іноді так буває, що батьків турбує дитяча поведінка, але вони не можуть сказати, що ж саме їх тривожить. Тут теж допоможе психолог. Для цього існують спеціальні тести, які Ваша дитина сприйме як цікаву й захоплюючу гру. Разом із психологом Ви зможете розібратися в результатах тестів і краще зрозуміти свою дитину. Багато мам і тат турбуються, що їхня дитина розвивається повільніше,ніж інші діти. Швидше за все, їм це просто здається, тому що в кожного малюка – свій темп розвитку. Але професійно і чітко на це питання відповість саме дитячий психолог. Для дітей, які занадто тривожні, агресивні,сором’язливі,відчувають часті страхи, психолог може провести цікаві заняття,які називаються тренінгами. На таких тренінгах діти разом із психологом грають у звичайні, на перший погляд, ігри. А результат не змусить себе чекати. У дитини минають страхи, знижується агресія, підвищується впевненість у власних силах. Тому не слід забувати, що якщо у Вас виникають проблеми із дитячою поведінкою, Вам завжди готовий допомогти психолог.

 

 

 

 

 

Арт-терапія для дитини – Вправи!

(рекомендації для батьків)

 

       Мистецтво це дивовижний інструмент для терапевтичної практики, і воно може бути використано, щоб допомогти людям відчувати себе краще. Мистецтво є формою самовираження і не може існувати без емоцій. Люди висловлюють свої думки і краще усвідомлюють емоції через художнє вираження і через творчий процес.

Переваги

    Арт-терапія викликає емоційний катарсис (осмислення, оновлення, розрядку).

Самореалізації. Створення матеріального твору може підвищити впевненість в собі і активізувати почуття власної гідності. Особисте задоволення приходить від творчого і аналітичного компонентів художнього процесу.

Розширення прав та можливостей.

  • Арт-терапія може допомогти людям, візуально висловити емоції і страхи, які вони не можуть висловити за допомогою звичайних засобів, і може дати їм відчуття контролю над цими почуттями.
  • Ефективний спосіб релаксації і зняття стресу- арт-терапія сама по собі або в поєднанні з релаксаційним техніками.
  • Полегшення симптомів хвороби і фізична реабілітація- якщо пацієнт визначить і пропрацює почуття гніву, образи і т.д.

Арт-терапія для дитини – Вправи!

Матеріали

                    Матеріали обмежуються тільки фантазією клієнта і терапевта. Це може бути папір, полотно, картон, різні фарби, фломастери, олівці, вугілля, крейда, тканини, стрічки, клей, глина, дерево, дріт, природні елементи (наприклад, раковини, листя та ін.). Надання різних матеріалів різних кольорів і текстур може підвищити зацікавленість в процесі привести до більш глибокого дослідження своїх емоцій. Вкрай важливі відповідні речі, такі, як ножиці, кисті, гумки, клейові пістолети, халати і серветки. І в результаті творчості може вийде справжній витвір мистецтва, хоча це не є метою арт-терапії.

Робочий простір має бути зручним для творчості. В ідеалі, це має бути світле, тихе, затишне місце, з великими робочими зонами. Кліент повинен мати достатньо часу, щоб освоїтися і познайомитися з творчим процесом. Це особливо актуально для людей, які не вважають себе «художниками». Терапевт повинен вміти відповісти на загальні питання про матеріали або творчому процесі. Однак, він не повинен впливати на створення і тлумачення роботи.

 

Приклади арт-терапевтичних вправ

  1. Вправа «Квітка»

Мета: розвивати уяву, дрібну моторику рук, знімати емоційну напругу.

Матеріали: папір, пензлі, фарби, олівці, фломастери.

Закрий очі і уяви прекрасну квітку. Як вона виглядає? Як вона пахне? Де вона росте? Що її оточує? А тепер відкрий очі і спробуй зобразити все, що представив. Який настрій у твоєї квітки? Давай придумаємо історію про нього.

Примітки: важливо закінчить вправу на позитивному настрої, якщо дитина склав сумну історію або у його квітки поганий настрій, то можна запропонувати змінити малюнок або історію так, щоб настрій стало хорошим.

  1. Вправа «Караулі  Вінікотта»

Мета: розвивати уяву, дрібну моторику рук, вміння розуміти партнера без слів, знімати емоційну напругу.

Матеріали: папір, карандаш. Нарісуй будь-які лінії, які тільки захочеш. А зараз я продовжу твій малюнок. Хочеш продовжити малюнок ще? Давай подумаємо, на що схожі наші каракулі? Домалюємо відсутні деталі?

Примітки: ведеться своєрідний діалог на папері, який може тривати до тих пір поки обидва не вирішать, що малюнок закінчено. Можна намагатися побачити в каракулях сенс, а можна просто водити олівцем по папері слухаючи своє тіло.

  1. Вправа «Маска»

Мета: розвивати уяву, просторове мислення, мову, можливість спробувати нові ролі, відпрацювати турбуючі ситуації.

Матеріали: картон, кольоровий папір, фломастери, дрібні деталі для прикраси маски, гумка для кріплення маски, ножиці.

Давай уявимо, що нас запросили на бал-маскарад. Яку б маску ти одягнув? Давай спробуємо її змайструвати. А тепер давай розіграємо історію, яка могла б статися на балу з цими масками.

Примітки: не показуйте дитині зразок – нехай сама придумує маску, ви можете допомогти тільки з конструкцією. Підбадьорюйте дитини. Неправильних або не красиві масок бути не може, тому що тільки малюк знає, якою вона має бути. Включайтеся в гру і програвайте ситуацію в різних варіантах.

Досвід показує, що малювання нетрадиційними матеріалами дозволяє дитині:

  • отримувати незабутні позитивні емоції;
  • активізувати художній потенціал;
  • привчитися до творчості;
  • розвивати думки (як ще можна зобразити? як інакше?);
  • розвивати самостійність;
  • розвивати уявлення;
  • розвивати дрібну моторику рук;
  • проявити індивідуальність (немає однакових робіт);
  • позбутися психологічних меж, страхів (раптом не вийде так, як потрібно).