Вчитель-логопед

Бондарчук  Марія Олександрівна

 

Освіта: Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова

повна вища освіта за спеціальністю «Спеціальна освіта»

кваліфікація – логопед; практичний психолог спеціальних закладів освіти

Педагогічний стаж – 1, 5 роки

Педагогічне кредо: «Дитина потребує вашої любові найбільше саме тоді, коли вона менше всього її заслуговує». (Ерма Бомбек)

 

 

 

Чи завжди ми звертаємо увагу на те, як говорять наші діти?  Найчастіше покладаємось на час – мовляв, дитя підросте і навчиться. Між тим, дефекти мовлення є складною проблемою з важкими наслідками.

Останнім часом спостерігається значне збільшення кількості дошкільнят з порушеннями як загального психофізичного, так і мовленнєвого розвитку. Офіційна статистика свідчить, що в Україні у кожної третьої дитини є недоліки мовлення.

Дитина росте і дорослішає. Батьки розуміють її з півслова, і навіть якщо вона має мовленнєві недоліки, то жодного дискомфорту у спілкуванні з ними не відчуває. Проте для сторонніх часто є незрозумілими спотворені, неправильно вимовлені дитиною слова.

Надалі ці недоліки стають серйозною перешкодою для засвоєння уже молодшими школярами писемного мовлення, читання, а також іноземних мов, які у багатьох школах зараз вивчають з першого класу. Через труднощі у засвоєнні читання і письма дитина перебуває у постійному нервовому напруженні. Тому, ідучи до школи, дитина повинна загалом опанувати рідну мову, засвоїти її літературні норми, культуру усного мовлення і спілкування. Важливо якомога раніше навчити малечу правильній вимові, вмінню помічати та виправляти мовленнєві помилки. Своєчасне оволодіння чистим мовленням дає можливість сформувати у дитини впевненість у собі, розвинути її мислення, комунікативні якості.

У яких випадках необхідно звертатися до логопеда?

♦ Повна відсутність мовлення чи наявність звуконаслідувань зі значним використанням міміки та жестів.

♦ Мовлення вашої дитини мало зрозуміле для оточуючих, або навіть для вас.

♦ Дитина не вимовляє або вимовляє неправильно звуки рідної мови.

♦ Дитина відчуває труднощі у вимові багатоскладових слів та слів зі збігом приголосних (мотоцикліст, акваріум, і т.д.).

♦ Дитина неправильно вживає відмінкові закінчення, не може висловити свою думку, уникає спілкування з оточуючими та однолітками.

 

Кожній дитині необхідно пройти обстеження у логопеда, навіть для того, щоб батьки переконалися у нормальному розвитку мовлення своєї дитини.