ПРОГРАМА РОЗВИТКУ
ДОШКІЛЬНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ (ЯСЛА-САДОК) КОМБІНОВАНОГО ТИПУ №25 «СОНЕЧКО» м. БЕРДИЧЕВА
на період до 2021 року
СХВАЛЕНО
на загальних зборах закладу
________________ А.М.Мазур
Протокол № 2 від. 20.02.2019 року
Перспективний план розвитку освітньо – виховної системи закладу визначає основні напрями, пріоритети, завдання та їх реалізацію засобами кадрової, соціальної політики, управлінням і фінансуванням, структурними і змістовними змінами в розвитку освітньо – виховної системи закладу.
Планування розвитку освітньо – виховної системи закладу до 2021 року зумовлено необхідністю кардинальних змін, спрямованих на підвищення якості і конкурентоспроможності закладу, вирішення стратегічних завдань, що стоять перед закладом в нових економічних і соціокультурних умовах .
На сучасному етапі плідна співпраця усіх учасників освітнього процесу набуває найактуальнішого змісту, насамперед по створенню та оптимізації гармонійного розвивального середовища для дорослих і дітей.
Програма розвитку закладу визначає стратегічні пріоритети розвитку установи, започатковує організаційні шляхи її реалізації, обґрунтовує ресурсні потреб
Паспорт програми розвитку
Назва | Програма розвитку дошкільного навчального закладу (ясла-садок) комбінованого типу № 25 «Сонечко» |
Тип програми | Програма розвитку |
Підстава для розробки програми | Необхідність удосконалення змісту діяльності освітнього закладу |
Нормативно-правова база | · Конституція України; Національна стратегія розвитку освіти в Україні на період 2012-2021 року; · Закони України: – «Про освіту», – «Про дошкільну освіту». – «Про охорону дитинства»; – «Про захист персональних даних»., Накази Міністерства освіти і науки України: – від 13.09. 2010 № 868 «Про виконання постанови Кабінету Міністрів України від 27 серпня 2010 року № 785»; – від 01.10.2010 № 912 «Про затвердження Концепції розвитку інклюзивної освіти». · Програми розвитку міста. |
Замовник | Управління освіти і науки Бердичівської міської ради |
Розробник | Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) комбінованого типу
№ 25«Сонечко» Бердичівської міської ради |
Керівник | Мазур Алла Миколаївна |
Авторський колектив | Завідувач господарством Ковальчук Наталія Олегівна, вихователь-методист Соловйова-Сорочан Ганна Миколаївна, сестра медична старша Славінська Ірина Василівна |
Учасники програми | Управління освіти і науки Бердичівської міської ради, педагогічний колектив закладу,навчальні заклади міста, медичні установи, засоби масової інформації, громадські організації та сім’ї вихованців закладу. |
Мета | Створити сучасний освітній простір у закладі, що забезпечить потреби дітей у якісній освіті та потреби педагогів у розвитку власної професійної компетентності |
Завдання | Створити умови для формування здоров’язбережувального середовища в закладі; здійснення особистісно-орієнтованого підходу у становленні цілісної особистості дошкільника; забезпечити якісне управління освітнім процесом та системне підвищення якості дошкільної освіти на інноваційній основі; удосконалити зміст методичної роботи, створити належні умови для функціонування освітнього закладу, який забезпечує розвиток і виховання дитини, реалізацію інтелектуальних, культурних, творчих можливостей дошкільників шляхом впровадження інноваційних технологій, альтернативних методик; оптимізувати роботу з батьками та громадськістю. |
Терміни реалізації | 2019– 2021 роки
|
Етапи реалізації | § Організаційно-проектувальний етап січень-вересень 2019р :розробка Програми розвитку дошкільного закладу; визначення основних стратегій, заходів і механізмів розвитку (інноваційних проектів); виявлення ресурсів (людських, матеріально-технічних, фінансових) реалізації Програми.
§ Етап реалізації програми вересень 2019– грудень 2021р Практична реалізація інноваційних проектів програми; організація моніторингового спостереження за результатами; координація дій. § Аналітико-прогнозуючий етап січень 2021 – грудень 2021 Аналіз результатів впровадження Програми розвитку закладу; визначення перспектив подальшої життєдіяльності закладу. |
Ресурсне забезпечення | Розробка та реалізація механізмів залучення додаткових фінансових та матеріальних ресурсів з метою удосконалення матеріально-технічної та методичної бази закладу; підвищення ефективності надання освітніх послуг, формування іміджу закладу. |
Структура | Паспорт програми розвитку
Проект «Здоров’язбережувальне середовище», Проект «Кадри» Проект «Соціально-психологічний супровід» Проект «Науково-методичне середовище» Проект «Виховання і розвиток особистості дитини» Проект «Педагогічний трикутник: діти-батьки-педагоги» |
Орієнтовні обсяги фінансування | За бюджетними та позабюджетними коштами |
Очікувані результати | Основними результатами програми розвитку дошкільного освітнього закладу» будуть системні позитивні зміни в його діяльності, зокрема:
· створені соціально сприятливі умови для здобуття дошкільної освіти; · сформоване свідоме ставлення дітей до власного здоров’я та здоров’я інших громадян як найвищої соціальної цінності; підвищення рівня фізкультурно-оздоровчої роботи в закладі; · сформований морально-духовний розвиток дитини,ціннісне ставлення до природи, культури, людей, власного «Я»; здатність приймати самостійні рішення, здійснювати свідомі вибори, відповідально самовизначатися, проявляти свій потенціал; · в дітей сформовані вміння та навички, необхідні для продовження освіти в школі; · раціонально використовуватимуться освітні інновації, ідеї передового досвіду та розроблятимуться власні педагогічні технології, що сприятимуть підвищенню якості освітнього процесу. · створені сприятливі умови для підвищення методичної та психологічної підготовки педагогічних кадрів · буде покращена матеріально-технічна база дошкільного закладу; · буде висока результативність надання додаткових освітніх послуг; · буде забезпечена активна участь громадськості, батьків до формування освітньої політики закладу. |
Контроль, корекція й оцінювання програми | Системний моніторинг реалізації Програми та її фінансування;
Участь батьків і громадськості у незалежному оцінюванні якості освіти |
Потенційні переваги та недоліки у діяльності дошкільного закладу
Напрямок діяльності | Потенційні внутрішні переваги | Потенційні внутрішні недоліки |
Організація освітньо процесу | 1. Належний рівень програмно-методич-ного забезпечення для успішної органі-зації освітнього процесу.
2. Гнучкість, диференціація освітнього процесу . 3. Належний розвиток дітей , підготовка до навчання в школі 4. Чітке календарне, перспективне планування освітнього процесу. 5.. Широке впровадження ІКТ-технологій в освітню роботу закладу. 5. 70 % працівників володіють комп’ютером. 6. Організація гурткової роботи 7. Підвищується показник власних напрацювань колективу. 8) Впровадження в практику роботи інновацій 10. Професійне зростання педагогів через участь у професійних конкурсах, виставках ППД |
1. Не 100% відповідність матеріально-технічної бази сучасним стандартам
2. 50 % педагогів не мають відповідної фахової освіти. 3. Малі розміри кабінетів: вчителя-логопеда ; відсутність кабінета для інструктора з фізичного виховання. 4. Недостатня забезпеченість кабінетів мультимедійними засобами для проведення освітнього процесу. 5 . Відсутність єдиної комплексної системи діагностики компетентності дитини від 2 до 5 років |
Інноваційна діяльність | 1. Активний розвиток на шляху нововведень:
– Удосконалення інтелектуальної, мовленнєвої, соціальної компетентності дошкільників через використання сучасних технологій роботи за методикою Н. Гавриш. – за методикою» Сталий розвиток» – «Нетрадиційна робота з казкою за Л.Фесюковою». – Використання педагогічної спадщини В.Сухомлинського». – Розвивального читання за авторською методикою Л.Шелестової в старшій групі. – Вивчення та впровадження роботи за «Коректурними таблицями Н.Крутій». – ТРВЗ в роботі з дітьми 2. Апробація планування освітнього процесу за системою планування Н.Крутій 3.Розвиток театрально-ігрової діяльності дітей. |
1. Недостатня інноваційна спрямованість освітньо-виховного процесу
2. Недосконала система саморозвитку педагогів 3. Недостаність фінансування для широкого впровадження та використання інноваційних технологій, альтернативних методик |
Кадрова політика, управління персоналом | 1. 1.Ефективний менеджмент, перевага демократичного стилю управління.
2. 2.Належний рівень професійної компетентності персоналу. 3. 3.Моральна і психологічна згуртованість колективу. 4. 3.Чіткість в розподілі та якісне виконання обов’язків. |
1. Необхідність в додаткових штатних одиницях, зокрема: керівника гуртка, дієтична медсестра.
2. 50 % педагогів не мають фахової освіти. 3. Недостатнє бажання педагогів закладу друкувати свої надбання на сторінках періодичних видань. 4. Висока плинність кадрів. |
Управління маркетингом | 1. Значний попит на додаткові освітні послуги
2. Позитивний імідж дошкільної установи в місті. |
1. Недостатня популяризація діяльності закладу у засобах масової інформації та інформаційних виданнях |
Взаємодія з батьками | 1. Підвищення рівня психолого-педагогічної освіченості батьківської громади
2. Синхронізація зусиль закладу та сім’ї в реалізації завдань освітньо – виховного процесу |
1. Недостатній рівень знань батьків про особливості розвитку дітей, види та форми роботи з дітьми, про методи та прийоми, які використовують у роботі з дітьми педагоги.
2. Низька активність, байдужість батьків щодо виховання своєї дитини |
Фінансування | 1. Сприяння спонсорів у наданні благодійного допомоги
2. Сприяння батьків в забезпеченні матеріально-технічної бази закладу. |
1.Відсутність 100% бюджетно-го фінансування.
2.Відсутність політики стиму-лювання спонсорської допомо-ги освітнім закладам. 3.Недостатність фінансування для забезпечення стимулюю-чих виплат педагогам. |
Модернізація матеріально-технічної бази | 1.Оновлення розвивального середовища в закладі.
2.Попит на отримання додаткових освітніх послуг. 3.Зміцнення матеріально – технічної бази, оновлення інтер’єру приміщень закладу. |
1. Недостатнє забезпечення розвивальними посібниками, комп’ютерною технікою.
2. Відсутність ігрового павільйона . 3.Недостатність механічних пристроїв для забезпечення роботи на харчоблоці: додаткова м’ясорубка (картоплечистки, електросковорідки) |
Заходи з реалізації проекту: «Здоров’язбережувальне середовище»,
№ п\п | Зміст заходу | Термін виконання | Виконавець | Очікуване фінансування |
1. | Впроваджувати в практику роботи нетрадиційні методи, альтернативні технології, освітні програми щодо формування здорового способу життя дошкільників. | 2019-2021 | Завідувач, вихователь – методист, інструктор з фізкультури | Не потребує |
2. | Впроваджувати в практику роботи закладу оздоровчих технологій. | Постійно | Вихователь – методист, педагоги | Не потребує |
3. | Забезпечувати заклад методичною літературою з окресленої проблеми. | Постійно | Завідувач, вихователь – методист | 2000 грн. |
4. | Систематично здійснювати медико-педагогічний контроль за фізичним розвитком дітей. | Постійно | Завідувач, методист, медсестра | Не потребує |
5. | Організувати проведення з педагогами соціально-педагогічних,психологічних та валеологічних майстер-класів та тренінгів з метою удосконалення здоров’язберігаючого середовища в закладі та в родинах вихованців | 2019-2021 | Вихователь- методист
психолог |
Не потребує |
6. | Запровадити комплекс заходів щодо попередження травмування та нещасних випадків під час освітнього пронесу | 2019-2021 | Завідувач | Не потребує |
7. | Контролювати відповідність до санітарно-гігієнічних вимог і норм групових приміщень, території закладу, спортивного майданчика, приміщення харчоблоку | Постійно | Завідувач, старша медична сестра | Не потребує |
8. | Проводити моніторингові спостереження з питань мотиваційного ставлення педагогів до свого здоров’я та здоров’я дітей. | Щорічно | Завідувач, вихователь- методист | Не потребує |
10. | Висвітлювати питання формування здорового способу життя на сайті закладу | Щорічно | Завідувач, вихователь- методист | Не потребує |
11. | Поповнити спортивне обладнання для занять з фізкультури. Забезпечувати косметичний ремонт спортивного залу та майданчика та поповнити його спортивним обладнанням. | 2019-2021 | Завідувач | 4000 грн. |
Заходи з реалізації проекту: « Кадри»
№ п\п | Зміст роботи | Термін виконання | Виконавець | Очікуване фінансування (у тис.грн.) |
1 | Моніторинг якості професійної діяльності педагогів закладу (ведення діагностичних карт,тестування) | 2019 – 2020 | Завідувач, вихователь – методист | Не потребує |
2 | Відповідно до освітніх потреб закладу забезпечувати проходження курсів підвищення кваліфікації. Ведення зошита самоосвіти педагогів. | 2019-2021 | Завідувач, вихователь – методист | Бюджетні кошти |
3 | Сприяти забезпеченню закладу кадрами з фаховою освітою. | 2019-2021 | Завідувач | Не потребує |
4 | Укомплектувати заклад необхідною комп’ютерною технікою. | До 2021 року | Завідувач, вихователь – методист | Бюджетні та благодійні кошти |
5 | Проводити атестацію педагогів, як форму виявлення рівня кваліфікації, що спонукають до професійного вдосконалення. | 2019 – 2021 | Завідувач, вихователь-методист | Не потребує |
6. | Впровадження ІКТ технологій в роботу педагогів. | 2019- 2021 | Завідувач, вихователь-методист | Благодійні внески, бюджетні кошти |
Заходи з реалізації проекту: «Науково-методичне середовище»
№ п\п | Зміст заходу | Термін виконання | Виконавець | Очікування фінансування (тис.грн.) |
1. | Створювати умови для підвищення професійної майстерності та рівня методичної підготовки педагогічних кадрів. | Постійно | Завідувач, вихователь-методист | Не потребує |
2. | Реалізувати методичну проблему: «Удосконалення інтелектуальної, мовленнєвої, соціальної компетент-ності дошкільників через використан-ня сучасних технологій роботи | 2019-2021 | Завідувач, вихователь-методист, педагоги | Не потребує |
3. | Своєчасно надавати різноманітні інформаційні послуги та консультації. | Постійно | Завідувач, вихователь-методист | Не потребує |
4. | Створювати умови для оволодіння педагогами інноваційними методиками. | Постійно | Завідувач, вихователь-методист | Не потребує |
5. | Забезпечувати роботу практичних семінарів з актуальних питань та участь педагогів у них. | 2019-2021 | Завідувач, вихователь-методист | |
6. | Вивчати, узагальнювати та поширювати передовий досвід педагогів навчального закладу, матеріали висвітлювати в засобах масової інформації. | Постійно | Завідувач, вихователь-методист | Не потребує |
7. | Забезпечити змістове наповнення сайту закладу авторськими розробками педагогів. | 2019-2020 | Завідувач, вихователь-методист | Не потребує |
8. | Забезпечити методичний кабінет закладу необхідною методичною літературою, фаховими часописами. | 2019-2021 | Завідувач, вихователь-методист | 7000 |
9. | Забезпечити умови та участь педагогів в засіданнях циклових комісій міста | 2019-2021 | Завідувач, вихователь-методист | Не потребує |
10. | Брати участь у фахових конкурсах педагогічної майстерності. | Постійно | Завідувач, вихователь-методист | Не потребує |
11. | Створити та постійно поповнювати електронний банк матеріалів перспективного педагогічного досвіду. | 2019-2021 | Завідувач, вихователь-методист | Не потребує |
Заходи з реалізації проекту: « Виховання і розвиток особистості дитини»
№ | Зміст роботи | Термін виконання | Виконавець | Очікуване фінансування (у тис.грн.) | |
Інтелектуально-пізнавальний розвиток | |||||
1. | Поповнювати розвивальне предметне середовище в групових кімнатах згідно з Типовим переліком обов’язкового обладнання. | По мірі необхідності | Педагоги | Спонсорські кошти | |
2. | Поновити оснащення осередку для ігор з водою та піском в групі раннього віку. | 2019 | Педагоги | 2000 | |
3. | Продовжити практику проведення тижня театрального мистецтва в ДНЗ. | Щорічно | Вихователь-методист, педагоги | 4000 | |
4. | Впроваджувати нові форми, методи та засоби роботи для підвищення пізнавальної активності дітей. | Постійно | Педагоги | Не потребує | |
5. | Сприяти роботі гуртка »Мудрі шахи», «Кольоровий світ емоцій» | Постійно | Практичний психолог
Керівник гуртка |
спонсорські кошти | |
Соціально-моральний розвиток | |||||
1. | Розробити план роботи з духовно-морального виховання дошкільників | 2019- 2021 | Вихователь-методист, педагоги | Не потребує | |
2. | Поповнення картотеки інтегрованих занять для дітей, спрямованих на уточнення понять про духовні цінності. | 2019-2021 | Вихователь-методист | Не потребує | |
3. | Удосконалювати роботу з формування у дітей правової культури дошкільників. | 2019-2021 | Вихователь-методист | Не потребує | |
Мовленнєвий розвиток | |||||
1. | Розробити систему роботи з навчання дітей розповідання з використанням методики Н.В.Гавриш, А.М.Богуш. | 2019-1920 | Вихователь-методист, педагоги | Не потребує | |
2. | Продовжувати впроваджувати в практику роботи з дітьми розвивально-коректурних таблиць, асоціативних карт Н.В.Гавриш., Н.Крутій | 2019-2021 | Педагоги | ||
3. | Поповнити групові осередки портретами видатних письмен-ників, поетів, художників України | 2019 | Завідувач, вихователь-методист | 1000 | |
Художньо-естетичний розвиток | |||||
1. | Продовжувати використовувати на заняттях з образотворчої діяльності інноваційні техніки малювання Л.Шульги | 2019-2021 | Педагоги | 500 | |
2. | Активізувати роботу з ознайомлення дітей із предметами народного декоративно-ужиткового мистецтва. | 2019-2020 | Педагоги | Не потребує | |
3. | Оформляти тематичні виставки робіт дітей та батьків. | Постійно | Вихователь-методист, педагоги | Не потребує | |
4. | Сприяти роботі танцювального гуртка «Танцювальний диво грай» | Щорічно | Музкерівник | ||
5. | Поповнити костюмерну закладу новими костюмами для ігор-драматизацій, театральні куточки в групах новими видами театрів. | 2019-2021 | Завідувач | 3000 | |
Заходи з реалізації проекту: Соціально-психологічний супровід
№ | Зміст заходу | Термін виконання | Виконавець | Очікуване фінансування (у тис.грн.) |
1 | Забезпечення кабінету практичного психолога ліцензованими програмами комплексної комп’ютерної діагностики особистості | 2019-2020 | Завідувач | Благодійні внески |
2 | Запровадження системного проведення соціально-педагогічних та психологічних досліджень щодо актуальних питань розвитку вихованців на різних вікових етапах та виявлення найбільш болючих освітніх проблем | Постійно | Практичний психолог | Не потребує |
3 | Проведення діагностики готовності дітей до шкільного навчання | щорічно | Практичний психолог | Не потребує |
4 | Використання прийому випереджуваль-ного навчання при підготовці дітей до школи | 2019-2021 | Практичний психолог, педагоги | Не потребує |
5 | Використання нетрадиційних форм роботи (казкотерапія, піскотерапія) під час адаптаційного періоду дітей в закладі | постійно | Практичний психолог | Не потребує |
6 | Проведення циклу тренінгових занять для колективу закладу «Емоційне благополуччя учасників освітнього процесу» | постійно | Практичний психолог | Не потребує |
7 | Проведення циклу тематичних семінарів «Формування сучасного іміджу сучасного педагога» | 2019-2020 | Практичний психолог | Не потребує |
8 | Подання матеріалів з досвіду роботи в періодичні видання | 2019-2021 | Практичний психолог |
Заходи з реалізації проекту: Педагогічний трикутник діти-батьки-педагоги
№ з/п | Зміст заходу | Термін виконання | Виконавець | Очікуване фінансу- вання (у тис.грн.) |
1 | Діяльність консультативного пункту для батьків | 2019-2021 | Завідувач
Вих- методист, педагоги |
Не потребує |
2 | Ефективне спілкування батьків з дітьми» психологічні тренінги | 2019-2021 | Практичний психолог | Не потребує |
3 | Впроваджувати в практику роботи варіативні форми інформування батьків: рекламні буклети,інформаційні листи, скриньки побажань | 2019-2021 | Вихователь- методист, педагоги | Не потребує |
4 | Проведення конкурсів родинних газет. | 2019-2021 | Вих- методист, педагоги | Не потребує |
5 | Опитування та анкетування батьків з метою вивчення потреб родини( виявити соціальний запит, рівень поінформованості в області розвитку та вихованні дітей |
Щорічно |
Вих- методист, педагоги |
Не потребує |
6 | «Традиції родинні єднають покоління» організація та проведення Днів відкритих дверей в закладі | 2019-2021 | Вих- методист, педагоги | |
7 | Через рух та гру – до здорового життя» спільні родинні свята та розваги | Щорічно | Інструктор з фізвиховання, педагоги, батьки | |
8. | Залучення батьків до проектної діяльності, оформлення сімейних альманахів | 2019-2021 | Вихователь- методист, педагоги | |
9. | Залучення батьків до оформлення ландшафтного дизайну території закладу | Щорічно | Завідувач | |
10. | Робота благодійного фонду «Крок назустріч дітям» | 2019-2021 | Завідувач | |
11 | Пропаганда кращого досвіду сімейного виховання засобами інформаційних ресурсів. | 2019-2021 | Завідувач
Вих- методист, педагоги |